2016

Nu när de har gått några dagar in på 2017 så kommer det en uppdatering om hur 2016 har varit.

 
2016 skulle innehålla bröllop, slutförda studier, nytt jobb.
 
 
Bröllop med den underbara Joakim. Vi bestämde att skjuta upp då det hände så mycket och joakim mådde inte så bra. Efter ett tag (i maj) så väljer Joakim att göra slut och flytta till Karlstad. 
 
Vi hade bokat resa till Kroatien som bröllopsresa. Jag åkte till Kroatien med Sofia istället och det var 2 väldigt sköna veckor. Känner att jag gärna åker igen med Sofia utomlands.
 
 
Slutförda studier
Blev inte klar under 2016 har skrivit tenta i december väntar på svar.
 
Nytt jobb
Har hunnit med 2 olika jobb under 2016. Började på ett hvb-hem för ensamkommande i februari vilket var superroligt, jag trivdes väldigt bra med ungdomarna och personalen. Inför sommaren så fick vi veta att de inte kommer att komma så många mer ensamkommande som det ser ut nu. De måste avveckla och förflytta personalen. Jag får möjlighet att börja på bistånd i Krokoms kommun, där jag nu jobbar som LSS handläggare. 
 
Resa i Sverige
Då jag var ledig en tid i sommars så åkte jag på en resa i norra Sverige, tillsammans med Julia som hyrde vår sommarstuga. 
 
Begravning
Det jobbigaste det här året var att få beskedet att Joakim har lyckas att avsluta sitt liv. Efter en lång tids kamp mot psykisk ohälsa och deprision. Beskedet fick jag av min storasyster den 20 augusti, hon hade fått ett telefonsamtal från min pappa som hade Joakims pappa i telefon som gav dödsbudet till oss. Det är värsta dagen i mitt liv. 
 
Jag fick åka ner till Karlstad och ta förväg av Joakim vilket var väldigt jobbigt men skönt. Det var skönt att se att han hade ro över sig. 
 
Den 16 september var det dags för begravningen av Joakim. Det var väldigt jobbigt men fint, i kyrkan var det många som var där.
 
Det måste pratas om psykisk ohälsa!  Våga visa för den personen som mår dåligt att du finns där.  #suicideawareness #aldrigensam #suizidezero

Kommentera här: